Ligji për sigurinë në qarkullimin rrugor, në kreun 3 pika 33 në nenin 164, parashikon që një fëmijë nën moshën 12 vjeç nuk mund të transportohet në makinën e pasagjerëve në ulësen e përparme
Llausha ZENUNI
Shkup, 23 janar – Sipas hulumtimeve të shumta të kryera nga ekspertët, fëmijët e ulur në ulëse të posaçme për fëmijë gjatë vozitjes në makinë kishin pasojat më të vogla në aksidente. Nëse në të kaluarën, kur nuk kishte ulëse të tilla për fëmijë, numri i aksidenteve me pasoja fatale për fëmijët ishte dukshëm i lartë, falë këtyre ulëseve numri është ulur në mënyrë drastike.
Për shembull, hulumtimi më i fundit i bërë në Shtetet e Bashkuara të Amerikës tregon se 675 fëmijë nën moshën dymbëdhjetë vjeç humbën jetën në aksidente trafiku dhe afro 116 mijë u plagosën në vitin 2017. Nga fëmijët e vdekur në aksident trafiku në vitin 2017, 35 për qind nuk ishin ulur fare në ulëse të posaçme të destinuar për fëmijë. Me rritjen e përdorimit të ulseve speciale për fëmijë, numri i fëmijëve që vdiqën në aksidente në Shtetet e Bashkuara u ul me 43 për qind. “Asnjë fëmijë nuk duhet të vdesë në një aksident trafiku vetëm sepse nuk ishte ulur siç duhet në automjet. Një numër tragjedish që kanë ndodhur do të mund të ishin parandaluar lehtësisht nëse fëmijët do të ishin ulur në një vend të veçantë në makinë”, tha Tom Frieden, ish-drejtor i Qendrës për Kontrollin dhe Parandalimin e Sëmundjeve.
Kohët e fundit, rrogoza speciale që duhet të përdorin fëmijët pak më të mëdhenj se ata që përdorin një ulëse të veçantë për fëmijë në automjetet e pasagjerëve po bëhet gjithnjë e më e rëndësishme në botë. Për momentin, kjo ka hasur në njëfarë rezistence, sepse prindërit besojnë se nëse fëmija është më i madh, nuk ka nevojë të vendoset në një ulëse të veçantë, sepse ai tashmë mund të ruajë ekuilibrin. Hulumtimet në këtë temë tregojnë se prindërit e kanë gabim. Një studim i bërë nga Universiteti Shtetëror i Montana-s në SHBA, tek fëmijët e moshës tetë deri në 12 vjeç, publikoi dy analiza krahasuese të vetëm tapetit special të destinuar për fëmijët më të rritur. “Pavarësisht nëse bëhet fjalë për një ndenjëse apo një tapet special për një fëmijë mosha e të cilit lejon lidhjen me rripin e sigurimit të makinës, të treja metodat, sipas studimit që kemi kryer, janë shumë efektive në parandalimin e pasojave fatale për jetën e fëmijëve në aksidente”, tha Mark Anderson, një nga drejtuesit e studimeve.
Ai theksoi se është shumë e rëndësishme të kemi kujdes kur fëmija zhvendoset nga ulësja në një jastëk të posaçëm dhe nga një jastëk i posaçëm në ulësen e makinës, i pajisur vetëm me rrip sigurie, sepse tavolinat speciale janë të destinuara për fëmijët që nuk përshtaten më në një karrige klasike makine.
Ligji për sigurinë në qarkullimin rrugor, në kreun 3 pika 33 në nenin 164, parashikon që një fëmijë nën moshën 12 vjeç nuk mund të transportohet në makinën e pasagjerëve, në ulësen e përparme.
Një fëmijë nën moshën pesë vjeç mund të transportohet në një makinë pasagjeri në ulësen e pasme, në një ndenjëse të veçantë për fëmijë, e cila është e lidhur në ulësen e automjetit me rrip sigurie ose në një mënyrë tjetër të përshtatshme. Një fëmijë deri në dy vjeç mund të transportohet në një makinë pasagjeri në ulësen e përparme nëse automjeti nuk ka airbag, nëse airbagu është i fikur dhe nëse fëmija transportohet në një ndenjëse të veçantë për fëmijë të vendosur kundër drejtimit të lëvizjes, ndërsa i njëjti është ngjitur në ulësen e automjetit duke përdorur një rrip sigurie me tre pika. Fëmija, nga paragrafi dy dhe tre i këtij neni, duhet të lidhet me rrip sigurie nga sedilja”, thotë ligji për siguri në qarkullimin rrugorë. Gjoba për mosrespektim të ligjit është 35 euro në denarë. (koha.mk)